Your order

Close basket

Subtotals

Idea jak najwierniejszego odtwarzania muzyki

Dla zapewnienia pełnej klarowności wysokich tonów oraz wyrównanego pola dźwiękowego, zarówno z przodu jak i z tyłu kabiny montujemy jedwabne tweetery. W zależności od typu nagłośnienia, z przodu pracuje dwu- lub czterodrożna konfiguracja głośników, uzupełniona precyzyjnie dostrojoną do niej dwudrożną konfiguracją umieszczoną z tyłu. W każdym z przypadków stosujemy koncepcję wielu subwooferów, uzyskując zwarty, dynamiczny bas dzięki czterem osobnym głośnikom zamontowanym w drzwiach.

Rozwiązanie to pozwala uniknąć nierównomiernego rozkładu niskich tonów wewnątrz kabiny, co bardzo często zdarza się w przypadku systemów z głośnikiem pojedynczym lub schowanym w obudowie. Membrany naszych głośników basowych są wykonane z MSP (polimer magnezowo-krzemianowy), który jest materiałem bardzo lekkim, odpornym na odkształcenia i pozbawionym rezonansów własnych. Mocne, podwójne magnesy gwarantują wybuchową dynamikę i pełną kontrolę nad wychyleniem membran, nawet przy największych obciążeniach.

Kolejnym ciekawym aspektem systemów głośnikowych Dynaudio są cewki napędowe. W przeciwieństwie do innych producentów, wykonujemy je nie z miedzi, tylko z lekkiego aluminium, co pozwala na wytworzenie większych średnic, a zatem i bardziej wyrównaną charakterystykę przetwarzania. Rezultatem jest naturalniejsze i klarowniejsze brzmienie muzyki.

How we tune the hi-fi in the car

Firmowe rozwiązania w służbie dźwięku

Membrany wszystkich głośników nisko-średniotonowych Dynaudio są wykonane z opatentowanego przez nas materiału – polimeru magnezowo-krzemianowego MSP. Materiał ten ma bardzo ważną zaletę: można formować go w dowolny kształt. Oznacza to, że stożek membrany można wykonać z jednego kawałka materiału, dzięki czemu osiągamy lepszą powtarzalność precyzję charakterystyki rozpraszania dźwięku. Eliminuje to również konieczność doklejania do membrany osobnej nakładki przeciwpyłowej, spotykanej w konstrukcjach wielu producentów. Poprawienie sztywności MSP jednorodną strukturą membrany dodatkowo wpływa na eliminację rezonansów materiału.

Close up of the driver

Kanał centralny poprawiający stereofonię

Kolejnym krokiem milowym jest zamontowanie z przodu kanału centralnego. Dostrajamy go precyzyjnie do głośników po obu stronach kabiny, dzięki czemu wydatnie poprawia się wypełnienie dźwiękiem całej przestrzeni kabiny. Dodatkowo, pasażerowie mogą dopasować głośność jego oraz kanałów tylnych do indywidualnych preferencji.

Sound testing in the car

Najnowocześniejsze wzmacniacze

Konfiguracji dopełnia cyfrowy wzmacniacz o łącznej mocy 650 W. Jest on wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania, takie jak procesor DSP, który  optymalizuje ustawienia osobno dla poszczególnych głośników. Zastosowaliśmy tu także przetworniki AD i DA o wysokiej rozdzielczości, które zapewniają niezrównaną jakość dźwięku. Wzmacniacz ma 12 osobnych kanałów, tak więc każdy głośnik dysponuje swoją ścieżką sygnałową, dzięki czemu całość może zabrzmieć z olśniewającą naturalnością, klarownością i mocą – praktycznie przy każdej głośności.

Tweeters for car audio

Cyfrowe procesory dźwięku

Dzięki symulacji dokonywanej za pomocą cyfrowych procesorów DSP jesteśmy w stanie zbadać, w jaki sposób każda ze struktur wewnątrz przestrzeni pasażerskiej wpływa na dźwięk płynący z głośników. Moc obliczeniowa komputera umożliwia zaprogramowanie odpowiednich parametrów opóźnienia sygnału dla każdego głośnika z osobna, co niweluje ich nierówne odległości. Można więc powiedzieć, że we wnętrzu samochodu słuchacz może doświadczyć takiego samego piękna dźwięku, jak wtedy, gdy zasiada przed swoimi głośnikami w domu – muzyka „pojawi się jak żywa” przed oczami.

 

Sound testing for car audio