Your order

Close basket

Subtotals

Historia car audio

Najszybsza sala koncertowa na świecie

W roku 1994 zostaliśmy zaproszeni do współpracy przez firmę Volvo. Spytali nas wtedy, czy jesteśmy w stanie zaprojektować high-endowy system nagłośnienia do ich najnowszego V70 Coupé. W tamtych czasach branża motoryzacyjna nie zaprzątała sobie głowy ani dobrym brzmieniem, ani tym bardziej współpracą z niszowymi firmami zajmującymi się tą tematyką. Jednak Volvo wykonało historyczny krok, proponując swoim klientom jak najlepsze brzmienie w samochodzie, a w styczniu 1997 roku model V70 Coupé został zaprezentowany podczas targów samochodowych w Detroit. Oprócz wielu innowacyjnych rozwiązań, był on pierwszym w historii motoryzacji modelem z wyposażeniem w postaci systemu grającego klasy high-end, zaprojektowanym i wykonanym od początku do końca przez firmę Dynaudio.

W roku 2001 rozpoczęliśmy współpracę z Volkswagenem, wdrażając do produkcji nową generację systemów nagłośnieniowych High End i Premium dla wybranych samochodów. Pierwszy model Volkswagena z nagłośnieniem Dynaudio został zaprezentowany w roku 2004, a po dziś dzień większość aut tej firmy dostępnych na wielu rynkach, jest wyposażona w nagłośnienie Dynaudio Premium. Nawet na drugim końcu świata, w Chinach, Volkswagen osiągnął gigantyczny sukces modelami wyposażonymi w te systemy.

Spytacie pewnie, jak to się stało, że światowi potentaci branży samochodowej jak Volvo i Volkswagen, zaproponowali współpracę niewielkiej, duńskiej firmie? Można to pewnie wytłumaczyć naszą wieloletnią specjalizacją: głośnikami. To nasze własne wyroby, które umieszczamy w wielu wyjątkowych konstrukcjach klasy high-end, takich jak np. wielokrotnie nagradzany model Evidence, które wyznaczyły wzorzec brzmienia dla wielu słuchaczy na całym świecie. Ich premiera miała miejsce w roku 2000, wprowadzając sporo zamieszania na rynku dzięki rzetelności wykonania oraz nowatorskiemu podejściu do zagadnień akustyki i technologii głośnikowej. A skoro zaprojektowaliśmy tak zaawansowaną konstrukcję do użytku domu, nic nie stało na przeszkodzie, żeby podjąć wyzwanie i wpłynąć na zupełnie inne wody, zaadaptować istniejące rozwiązania – i stworzyć podobny system dla najszybszego samochodu na świecie.

Zaprojektowanie high-endowego systemu nagłośnieniowego dla luksusowego samochodu nie było prostym zadaniem. Przestrzeń przeznaczona na głośniki we wnętrzu jest przecież mocno ograniczona. Nie można ich zamontować w idealnej pozycji, czyli przed słuchaczem – zamiast tego trzeba je rozmieścić w innych miejscach. Jakby tego było mało, pozostają jeszcze zagadnienia hałasu, drgań, a także skrajnych wahań temperatury i wilgotności. A co w przypadku koncepcji systemu grającego dla najszybszego supersamochodu na świecie, jakim jest Bugatti Veyron? No cóż, trzeba pomnożyć te wszystkie czynniki przez dziesięć...

W tym ostatnim przypadku idealnym rozwiązaniem okazał się minimalizm. System nagłośnienia Puccini w Veyronie składa się tylko z czterech głośników. Każdy z nich został drobiazgowo opracowany i dostrojony pod kątem zapewnienia jak najczystszego i najbardziej naturalnego dźwięku, który od zawsze jest znakiem firmowym Dynaudio. W tym supersamochodzie udało nam się wykreować prawdziwą magię dźwięku, roztaczającą swój urok przy każdym rodzaju muzyki. A jeśli weźmiemy pod uwagę prędkość maksymalną pojazdu powyżej 400 km/h, lubimy myśleć o Bugatti Veyronie jako o najszybszej sali koncertowej na świecie.